Flyttstruktur

Jag har ju sålt mitt hus och ska snart flytta, rättare sagt om två veckor. Igår fick jag en hel bunt med flyttkartonger och glad i hågen satte jag igång och packade. Först fyra kartonger med böcker. Sen kom jag på att jag inte behöver packa snälla kartonger för jag ska ju flytta ihop med en man så jag får ju bärhjälp så då stuvade jag om så det bara blev tre kartonger med böcker. Det blev bara nedersta hyllan kvar sen är den tömd. Det är just bara det, att jag aldrig blir färdig! Innan jag hann tömma den sista hade jag packat ner hundens priser och rosetter i en kartong. Hundtidningar i en annan, fotografier i en tredje och konstaterade att pärmarna och hyllorna i bokhyllan med dörrar måste jag gå igenom innan jag packar ihop dom. Nu har det gått ett dygn och de ser likadant ut. Idag ringde jag dessutom mäklaren och sa att han kan erbjuda köparen att få komma in på fredagen istället för på måndagen, dvs jag får då tre dagar mindre på mig att packa. Undrar just hur jag ska få ihop det här? När är det dags för panik? Och om jag får panik kommer jag få mer tid då eller få mer gjort?!

 Förutom att jag är oerhört ostrukturerad i min packning så tänker jag hela tiden att det där är det ingen idé med, jag ska ju flytta. Detta innebär att jag har ett väldigt dammigt hus, fredagsmys är en plåga nuförtiden. Hur myser man i ett dammigt hus?! 

 Min utekruka som står i trappen har inte fått sina vårpenséer, jag ska ju flytta till en lägenhet utan balkong så det går ju bort, istället är den fortfarande prydd med påskris. Jag hade kycklinggula och mörkblåa fjädrar i år. Nu är dom väldigt solblekta så ljusgul och ljusblått är vår melodi här. Jag irriterar mig på pulkorna som fortfarande står framme men ska jag verkligen bära bak dom till förrådet för att bära fram dom igen om två veckor?!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0